Frakt, paketering och betalning spårningsnummer

Du kommer att få ett sms/e-post från DB Schenker och PostNord när ditt paket är färdigt för att hämtas ut. Om du inte har fått något sms/e-post, vänligen fråga oss i chatten så hjälper vi dig.

Skriv in ditt spårningsnummer här:

Aktuellt problem med spårning av DB Schenker/GLS-paket:

Vi har just nu vissa problem med att spåra DB Schenker/GLS-paket, eftersom de lämnas över från GLS Danmark till DB Schenker i Sverige, och då uppdateras inte spårningskoderna i e-postmeddelandet med beställningsbekräftelsen.

Om du vill kontrollera var ditt paket befinner sig, kan du göra det manuellt genom att skriva in GLS Danmarks spårningsnummer från e-postmeddelandet med beställningsbekräftelsen på den här länken https://gls-group.eu/DK/da/home och sedan kommer du till en sida som heter ”Partners pakkenr.”. Sedan skriver du in det nya paketnumret hos DB Schenker Sverige på den här länken https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok#reference_number=% där du kan se var det är. Vi arbetar på en IT-integrering som gör det här automatiskt.

Leveransalternativ till Sverige

Just nu erbjuder vi endast frakt med PostNord och DB Schenker. Kunderna har möjlighet att välja PostNord Home för hemleverans, PostNord Collect för leverans till ett ombud eller Schenker Privpak som också levereras till ett ombud i närområdet där de kan hämta paketet.

PostNord Collect: 49 kronor per beställning. (Snabbaste fraktalternativet! - Beställ innan klockan 15:30 så skickar vi samma dag.)

Schenker Ombud: 69 kronor per beställning. (Beställ innan klockan 13:45 så skickar vi samma dag.)

PostNord Home: 89 kronor per beställning. (Beställ innan klockan 15:30 så skickar vi samma dag.)

Leveranstid till Sverige 1-3 dagar efter avsändning

Vi paketerar beställningar under hela dagen och skickar iväg dem varje vardag. Du kan förvänta dig att din beställning skickas samma dag, om du beställer innan 15:00. Leveranstiden är 2-3 dagar efter avsändning, men de kommer väldigt ofta (i ca 95 % av fallen) fram på den 2. dagen efter avsändning. 

Vi levererar inte med DHL Express längre, eftersom produkterna betraktas som farligt gods.

Välj din närmaste postombud vid checkout (screenshot):

Förpackningarna är diskreta

Våra försändelser skickas i paket med en neutral färg och de har ingen text som nämner produkterna eller vårt varumärke. Den enda texten som finns är fraktföretaget ”Företag namn” samt mottagarens namn och adress. Paketen är ofta tunga (upp till 20 kg), så kom ihåg det när du hanterar och hämtar dem.

Anställda vid paketleveransställen får inte ställa frågor om vad paketen innehåller. Om de frågar vad som är i paketet, säg att du inte får lov att berätta det och att de inte får lov att fråga om det.

Betalning med kreditkort, PayPal eller banköverföring

Alla priser är i SEK och för närvarande stöder vi endast kreditkort eller PayPal. När du betalar med kreditkort eller PayPal kan du alltid öppna en tvist senare om du inte skulle ha fått varan och få tillbaka dina pengar. De erbjuder helt enkelt ett köparskydd, oavsett om du köper från oss eller från andra företag.

Update 02-07-2020: We have been rejected by Klarna, so this is unfortunately not an option. 

Du kan även göra en internationell banköverföring till vårt konto hos Nordea Bank i Danmark:

IBAN: DK6920006288292645
SWIFT: NDEADKKK

Om du har frågor är du välkommen att skicka oss ett meddelande eller kontakta oss på Facebook. Vi erbjuder support på engelska eller danska i chatten.